انتخاب رله و کنترل توان برای ارتباطات امن دستگاه-به-دستگاه مشارکتی در حضور جنگ الکترونیک

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

گروه مطالعات علم و فناوری، دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، تهران، ایران

10.22034/ijwg.2024.432797.1071

چکیده

زمینه: پیشرفت جنگ الکترونیک و امکان شنود، ضرورت برقراری امکان مستقیم بین نیروها در صحنه نبرد را بیش از پیش آشکار می‌کند. اخیرا ارتباطات دستگاه-به-دستگاه (D2D) به منظور برقراری ارتباط مستقیم بین کاربران معرفی شده است که در آن جفت کاربر می‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر به تبادل داده بپردازند. با این حال، با افزایش تعداد جفت‌ها تداخل افزایش یافته و کیفیت خدمات کاهش می‌یابد و نیاز به گره‌های رله برای مشارکت در اتباطات D2D است.
هدف: در این مقاله، سیستم انتقال داده چندین جفت در قالب D2D را که در آن گره‌های میانی، یا رله‌ها، در انتقال داده مشارکت دارند، بررسی می‌کنیم. هم‌چنین به دلیل تامین توان انرژی دستگاه‌ها توسط باتری، باید با مصرف کمترین توان بیشترین انتقال داده صورت گیرد.
روش پژوهش: در این مقاله ارائه یک راه‌حل جدید برای انتخاب رله و کنترل توان ارسالی به آن به منظور بیشینه‌کردن بهره‌وری انرژی است. در روش پیشنهادی به چندین جفت D2D اجازه می‌دهیم از یک رله استفاده کنند در حالی که جفت‌های D2D از کانال مشابهی برای افزایش استفاده از طیف استفاده می‌کنند. برای کاهش تداخل، از پیش‌کدگذاری برای تشخیص انتقال برای هر جفت D2D و افزایش ظرفیت سیستم استفاده می‌شود. برای ارزیابی عملکرد روش پیشنهادی، شبیه‌سازی‌های مونت‌کارلو در نرم‌افزار MATLAB انجام شده است.
یافته‌ها: شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهند که روش پیشنهادی، بهره‌وری طیفی و بهره‌وری انرژی را بهبود داده و قابلیت اعتماد سیستم افزایش می‌یابد.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهند سیستم پیشنهادی می‌تواند به عنوان سیستم ارتباطی قابل اعتماد در میدان نبرد و شبیه‌سازی بازی جنگ استفاده شود.

کلیدواژه‌ها

موضوعات